∙Venice Biennale∙Istanbul Biennial
∙Florence Biennale∙Singapore Biennale∙Lyon Biennial∙Jerusalem Biennale
27 September 19
∙Venice Biennale∙
до 24 листопада 2019
Назвою для 58-ої бієнале у Венеції було обрано псевдокитайський вислів "May you live in interesting times" («Не дай Вам Боже жити в епоху змін»).
Куратор: Ralph Rugoff, був директором Wattis Institute for Contemporary Arts в Сан-Франциско майже шість років, перш ніж стати директором лондонської галереї Hayward Gallery. 2019 року був призначений Офіцером ордена Британської імперії (OBE) у рамках Королівських відзнак на честь дня народження Королеви, за заслуги у мистецтві.
Куратор підтвердив «не випадковість» вибору іронічної фрази в якості теми бієнале: «У часи, коли в цифровому світі поширюються неправдиві новини і так звані 'альтернативні факти', які підточують політичний дискурс і довіру, слід щоразу призупинитися і перевіряти двічі вірність розуміння того що відбувається навколо». Цьогоріч вперше кількість учасників менше, ніж раніше. Куратор пояснює це тим, що кожному з художників хотілося дати більше простору для втілення своїх ідей. Більш того, вперше на бієнале беруть участь тільки сучасні “живі” художники і розкривають вони своє бачення нагальних світових проблем (глобальна залежність від інтернету, політичні фейки і медіа, права жінок, загрози основним людським цінностям та традиціям).
∙Istanbul Biennial ∙
14 вересня – 10 листопада 2019
16-та Стамбульська бієнале отримала назву «Сьомий континент: Подорож для вивчення слідів людської діяльності у світі»
Куратор: Nicolas Bourriaud, який ще у 1990 році дебютував як куратор Венеціанської бієнале, та пізніше став співзасновником Токійського палацу у Парижі.
Одним з найбільш помітних наслідків антропоцена, нової геологічної епохи, що характеризується впливом діяльності людини на планету, є утворення величезної маси відходів. «Сьомий континент» – це 3,4 мільйона квадратних кілометрів, 7 мільйон тон пластика, що дрейфує у Тихому океані. Цьогорічна бієнале досліджуватиме цей новий континент: світ, де люди та нелюди, наші mass-product системи та природні елементи рухаються разом, як частини загальної маси відходів.
∙Lyon Biennial∙
18 вересня 2019 – 05 січня 2020
Назва цьогорічної бієнале у Ліоні: «Де вода зливається з іншою водою» (Where Water Comes Together with Other Water), натхненна географією місцевості та поемою Реймонда Карвера.
Арт-директорка фестивалю – арт-історик Isabelle Bertolotti. Кураторство Ліонської міжнародної виставки було довірено Токійському палацу (Паризький Palais de Tokyo) та його команді кураторів (Adélaïde Blanc, Daria de Beauvais, Yoann Gourmel, Matthieu Lelièvre, Vittoria Matarrese, Claire Moulène and Hugo Vitrani).
15-та бієнале в Ліоні створена як своєрідна екосистема на перетині біологічних, економічних та космогонічних ландшафтів. Фокус бієнале – на зміні відносин між людьми та іншими живими видами, природними ресурсами, технологічними артефактами та історіями, що їх об'єднують.
Вперше, окрім Музею сучасного мистецтва (macLYON) та багатьох інших традиційних публічних місць, бієнале проводиться у залах колишньої фабрики Фагор, у самому серці району Герланд.
∙Florence Biennale∙
18 – 27 жовтня 2019
12-та бієнале у Флоренції “ARS ET INGENIUM (Мистецтво і винахід): Назустріч Леонардо да Вінчі та його спадщині уподібнення та винахідництва”
Куратор: Melanie Zefferino, яка вже не вперше виступає куратором Флорентійської бієнале, та яка виступала у 2018 році у ролі кураторки бієнале у Скоп’є. Куратор сучасного мистецтва у ряді міжнародних галерей (серед яких Tel Aviv Museum of Art та Victor Salvi Harp Museum).
500-річчя з дня смерті генія Ренесансу безумовно вплинуло на обрання основної теми бієнале. Тема зосереджується на багатогранному бутті Леонардо – не тільки як художника, а також і вченого, який займався вивченням природи та наук – анатомії, ботаніки, геології, фізики та космології.
В рамках бієнале вшанують лауреатів міжнародної мистецької премії «Лоренцо Чудового» за життєві досягнення. Серед лауреатів 2019 заявлені Gustavo Aceves, Refik Anadol, Franco Zeffirelli, Anthony Howe, Mice Jankulovski, Han Yuchen. Також буде вручена премія «Леонардо да Вінчі» в області дизайну.
∙Jerusalem Biennale∙
10 жовтня – 28 листопада 2019
«Заради Бога!» (For Heaven's Sake!) – такою є цьогорічна назва 4-ої бієнале в Єрусалимі.
Єрусалимська бієнале – це майданчик для професійних кураторів та художників для презентації сучасних витворів мистецтва, які так чи інакше стосуються єврейського світу.
Цього року «епіграф» бієнале взятий з Мішни (усної Тори): “Будь-яка суперечка, яка виникає заради всього святого, в кінцевому підсумку вичерпається, і та, яка виникає не заради всього святого, не матиме кінця.” Динамічний, часом складний, процес пошуку істини, навіть у повсякденних питаннях, пов'язаний у своїй основі з традицією суперечки. Хто або що дає змогу людству прагнути виправити світ, і, можливо, навіть знайти трансцендентність? Митці з 15 країн світу зосереджуватимуть свою увагу на цих питаннях цьогоріч у Єрусалимі.
Кураторка Єрусалимської бієнале – Vera Pilpoul, відома персона на ізраїльській арт-сцені вже більше десяти років (міжнародний куратор та арт-консультант, директорка галереї Sissman Gallery of Art, Tel Aviv 2012-2014).
∙Singapore Biennale∙
22 листопада 2019 – 22 березня 2020
6-та бієнале у Сінгапурі під назвою «Кожен крок у правильному напрямку» (Every Step In The Right Direction) зосередить увагу на необхідності вибору та вжиття заходів для сучасних умов існування та людського прагнення до змін та вдосконалення. Всі кроки, незалежно від того великі чи малі, мають свої трансформаційні ефекти.
Очолює цьогорічну бієнале знову Patrick Flores, як художній керівник, та кураторський колектив із шести членів з Сінгапуру та Південно-Східної Азії (Andrea Fam, Renan Laru-an, Goh Sze Ying, Anca Verona Mihulet, Vipash Purichanont, John Tung). Patrick Flores відомий як куратор Jorge B. Vargas Museum та Filipiniana Research Center Університету Філіппін, у Кесон-Сіті, Маніла. Саме він курував «повернення» Філіппін на Венеціанську бієнале у 2015 році, після 51 року відсутності країни.
Початково, бієнале 2006 та 2008 років було організовано Національною Радою Мистецтв (NAC). А вже наступні Сінгапурські бієнале – видання 2011, 2013, 2016 та 2019 років – Рада доручила організувати Сінгапурському художньому музею (SAM).